Boendeinformation

Vi på Stubor vill att ditt boende ska kännas trivsamt, tryggt och enkelt. Därför har vi samlat viktig information, smarta tips och hjälpsamma svar kring ditt boende på den här sidan. Här får du bland annat svar på hur du kan sätta din egen prägel på ditt hem, vad du ska tänka på när det gäller hemförsäkring och hur avfallssorteringen egentligen fungerar.

Hittar du inte svaret på din fråga här, är du varmt välkommen att kontakta oss.

Vanliga frågor

  • Frågor vid inflytt?

    Vid inflyttning är lägenheten besiktigad av oss. Kontrollera din lägenhet och kontakta oss inom 7 dagar om du har några invändningar eller synpunkter på skicket av lägenhet. Sätt genast upp ett hänglås på ditt nya förråd. När du sagt upp din lägenhet kan du boka besiktning via vår hemsida under länk.
    https://stubor-harsyran.se/utflyttning
     

  • När får jag hämta mina nycklar?

    Kontakta uthyrning@stubor.se för information om nyckelhämtning.

  • Hur gör jag en adressändring?

    Ändra adress och begär eftersändning av posten i god tid. Du kan göra din anmälan hos Skatteverket. Tänk på att lägenheten har ett fyrsiffrigt nummer, så kallat officiellt lägenhetsnummer, som ska användas vid adressändring. Numret hittar du på hyreskontraktet. 

  • När ska jag betala min hyra?

    Som hyresgäst är du skyldig att betala hyra oavsett om du fått någon hyresavi eller inte. Vi skickar löpande ut hyresavier på epost eller utskrift i brevlådan. 
    Har du tappat bort din avi så kan du logga in i ”Mina sidor” för att få tillgång till den. 
    Om du inte betalar hyran i tid skickas ärendet direkt till Visma Collectors för handläggning vilket medför en kostnad. Återkommande sena betalningar kan leda till att du förlorar ditt hyreskontrakt och din bostad.
     

Temporärt boende?

Kika in på Easy livin' Hotell!